Każda osoba, która posiada własną stronę internetową, na pewno interesuje się pozycjonowaniem i optymalizacją. Bez optymalizacji i pozycjonowania żadna strona nie będzie wysoko w wynikach wyszukiwania. A przecież o to chodzi, aby strona miała dużo odwiedzin, a co za tym idzie dużo podjętych przez odbiorców akcji. Można sobie pomyśleć, że skoro w Internecie jest tak wiele artykułów na temat pozycjonowania, to bez problemu zrobimy to sami. Niestety jest to pułapka. Oczywiście można samodzielnie zająć się częścią prac np. pisaniem artykułów specjalistycznych czy prowadzeniem bloga tematycznego, ale takie rzeczy jak choćby optymalizacja onsite nie są łatwe. Nie wspominając już o pozyskiwaniu linków, które źle wykonane prowadzi do nałożenia blokady na stronę, a nie jej wypozycjonowania.
Co można zrobić samodzielnie?
Jako specjaliści w danej branży mamy ogrom wiedzy na konkretny temat. Przykładowo osoba, która prowadzi firmę ogrodniczą i posiada swoją stronę, którą chce pozycjonować, może z powodzeniem pisać artykuły na temat ogrodnictwa. Albo też zrobić zdjęcia roślin, które na bieżąco będą publikowane na stronie. Artykuły tematyczne są bardzo pożyteczne. Profesjonalnie zalicza się je do prac w ramach content marketingu, czyli marketingu treści, który jest jednym z najczęściej używanych elementów pozycjonowania stron. Także zdjęcia dodawane na bieżąco, będą zachęcające dla odbiorców strony i ją uatrakcyjnią wizualnie. Wbrew pozorom dodawanie treści, której poszukują odbiorcy też jest elementem pozycjonowania. Jednak pozostałe elementy warto pozostawić specjaliście.
Co powinna zrobić firma pozycjonująca?
Specjaliści do spraw SEO mają nie tylko wiedzę, ale przede wszystkim doświadczenie i dostęp do narzędzi, które usprawniają pracę. Przede wszystkim wykwalifikowany specjalista SEO zacznie od dogłębnej analizy samej strony i wyznaczeniu elementów do poprawy. Nazywa się to optymalizacją onsite i potrzebna jest do tego nie tylko wiedza o pozycjonowaniu, ale też o budowie stron. Kolejny krok to dopiero prace pozycjonujące jak zdobywanie linków, prowadzenie firmowego bloga z content marketingiem czy korzystanie z kampanii reklamowych Google Adwords.
Samo wybieranie miejsc do dodanie linków, czy artykułów tematycznych, w których będzie wzmianka o firmie lub stronie, którą się pozycjonuje wymagania sprawdzania każdorazowo takich stron pod kątem, czy są wartościowe nie tylko merytorycznie, ale też czy same nie mają nałożonych kar od Google. Czy samodzielnie można to zrobić? Niestety nie. Choćby dlatego warto oddać pozycjonowanie strony w ręce specjalistów z firmy grafpa.pl