Dlaczego warto przejść na dietę roślinną

Dlaczego warto przejść na dietę roślinną

Pomysł stosowania diety na bazie roślin brzmi zdrowo. Ale czym właściwie jest dieta roślinna i co czyni ją zdrową?

Dieta roślinna oznacza spożywanie większej ilości produktów spożywczych pochodzących z roślin, czyli owoców, warzyw, produktów pełnoziarnistych, roślin strączkowych oraz orzechów i nasion. Jedną z najlepszych rzeczy na temat diety opartej na roślinach jest to, że możesz ją sam zdefiniować. To niekoniecznie oznacza tylko pokarm rośliny. Dla niektórych dieta roślinna wyklucza wszystkie produkty pochodzenia zwierzęcego (dieta wegańska). Dla innych chodzi tylko o proporcjonalne wybieranie większej ilości żywności ze źródeł roślinnych. To dobry sposób, aby rośliny stały się główną częścią diety, bez konieczności całkowitego eliminowania nabiału, jajek, mięsa i ryb, możesz po prostu jeść ich mniej.

Niezależnie od tego, którą odmianę chcesz zastosować, istnieje kilka wyjątkowych korzyści z codziennego jedzenia większej liczby produktów roślinnych.

Rośliny są zdrowe i mają wiele witamin i składników odżywczych, ale większość z nas nie je zalecanej ilości owoców i warzyw, więc wprowadzenie diety opartej na roślinach zwiększy zawartość tych składników w organizmie. Owoce i warzywa są bogate w witaminy, minerały, przeciwutleniacze i błonnik. Błonnik jest składnikiem odżywczym, którego większość z nas nie ma wystarczająco, i ma mnóstwo niesamowitych zalet, jest dobry dla twojej talii, twojego serca, jelit i poziomu cukru we krwi. Ogólnie osoby, które stosują dietę wegetariańską lub wegańską, lepiej się odżywiają, ciekawe menu bezmięsne oferuje catering Łódź dietetyczny. Ludzie stosujący dietę roślinną mają niższe wskaźniki masy ciała (BMI) w porównaniu do osób, które jedzą dużo produktów pochodzenia zwierzęcego. A badania pokazują, że ludzie, którzy stosują dietę wegetariańską, aby schudnąć, odnoszą większe sukcesy nie tylko w zrzucaniu kilogramów, ale także w zapobieganiu ich powrotowi. Dieta wegetariańska może obniżyć ryzyko chorób sercowo-naczyniowych i może zapobiec innym czynnikom ryzyka chorób serca poprzez obniżenie ciśnienia krwi i cholesterolu oraz poprawę kontroli poziomu cukru we krwi.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *