Milenialsi to pokolenie osób urodzonych w latach 80. i 90. dwudziestego wieku. Jego przedstawiciele bez problemu odnajduje się w świecie mediów online, są zafascynowani nowymi technologiami i wykorzystują je w każdej dziedzinie życia, przez co również nazywani są pokoleniem cyfrowym. Mimo tak ważnych dziś umiejętności, nie cieszą się dużym uznaniem wśród pracodawców, którzy postrzegają ich jako leniwych, nielojalnych i zbyt pewnych siebie.
Jak skutecznie zarządzać milenialsami?
Aby skutecznie zarządzać milenialsami warto uważnie przyjrzeć się wartościom i oczekiwaniom, które kierują ich postępowaniem. Jeśli pracodawcy w pełni zrozumieją milenialsów, wówczas będą mogli odpowiednio dostosować swój styl zarządzania. Pozwoli to na nawiązanie dobrej relacji z pracownikiem, przynoszącej korzyści dla całego zespołu, jak i przedsiębiorstwa.
Przedstawiciele pokolenie milenialsów bardzo dużą wagę przywiązują do życia prywatnego. Nie chcą by praca zmuszała ich do ograniczeń w tej sferze. Stąd tak ważna jest dbałość pracodawcy o zapewnienie milenialsom równowagi pomiędzy życiem prywatnym a zawodowym. W miarę możliwości dobrym rozwiązaniem jest zaoferowanie elastycznych godziny pracy oraz dużo swobody. Milenialsi nie znoszą bowiem mikro-zarządzania. Gdy ktoś drobiazgowo kontroluje każdy ich krok, zupełnie tracą motywację wewnętrzną oraz zapał do pracy. Natomiast, jeśli doświadczą zaufania w relacji z przełożonym, ich poczucie odpowiedzialności wzrasta.
Milenialsi – czego potrzebują i jakie maja oczekiwanie wobec pracodawcy
Zanim oskarżymy milenialsów o brak lojalności wobec pracodawcy, warto uświadomić sobie, iż stabilność zatrudnienia nie jest na samej górze ich listy priorytetów. To czego potrzebują, to ciągły rozwój i nowe wyzwania. Milenialsi są zazwyczaj bardzo dobrze wykształceni i gotowi do zdobywania kolejnych umiejętności i kwalifikacji. Chcą aby ich wiedza została dobrze wykorzystana przez pracodawcę. Niestety, jeśli te potrzeby nie zostaną zaspokojone, wielu milenialsów zniechęca się i odchodzi. Nie czują się uzależnieni od jednego pracodawcy, są bardzo pewni siebie i wierzą w swoje możliwości.
Sama kariera i wysoka pensja, nie jest dla nich celem samym w sobie. Coraz bardziej istotny dla milenialsów staje się społeczny aspekt ich pracy. Zastanawiają się jaki jest sens tego co robią i jak wpłynie to na sytuację innych ludzi, czy też środowiska naturalnego. Mając silne poczucie misji, chcą zmieniać świat na lepsze i służyć dobru ogółu. Dlatego oczekują od biznesu zaangażowania w rozwiązywanie problemów współczesnego świata.
Zła opinia, która ciąży na milenialsach opiera się głównie na stereotypach i braku zrozumienia. Milenialsi są pełnowartościowymi pracownikami, trzeba jednak dobrze poznać ich wartości i potrzeby. Wówczas wiele cech, postrzeganych wcześniej jako wady, okazują się być ich atutami.