Wśród wielu mediów ściśle powiązanych z przekazem reklamowym, na szczególną uwagę zasługuje Outdoor. Outdoor, czyli reklama zewnętrzna, to popularna forma przekazu reklamowego, ciesząca się popularnością od wielu dekad. Działa przez całą dobę, co zapewnia stały dostęp do odbiorców. Nie traci na popularności, tak jak np. radio czy prasa, dzięki czemu jest znakomitym narzędziem dla firm, które poszukują skutecznych działań marketingowych.
Jak w przypadku każdego rodzaju przekazu reklamowego, Outdoor ma określone zalety, ale i nie jest pozbawiony wad. Zatem jakich korzyści mogą spodziewać się firmy, które decydują się na kampanie reklamowe przeprowadzone przy pomocy reklam zewnętrznych? Co należy mieć na uwadze, kiedy mowa o wadach reklamy zewnętrznej?
Zalety reklamy zewnętrznej
Masowy zasięg reklamy zewnętrznej
Ostatnia dekada przyniosła ogromne zmiany na rynku reklamowym, czego efektem są stałe spadki reklamy drukowanej w prasie, na ulotkach, czy też kampanii promocyjnych przygotowywanych poprzez radia. Z drugiej strony coraz większe środki inwestowane są w reklamy internetowe. Reklama zewnętrzna, z uwagi na swoje właściwości nie traci na zasięgu, jest w stanie zagwarantować masowy zasięg.
Skutecznie przygotowana kampania przy użyciu reklamy zewnętrznej, gwarantuje dotarcie do ogromnej rzeszy odbiorców, co jest niezwykle atrakcyjne z punktu widzenia zlecających działania marketingowe tego typu.
Stały i częsty przekaz reklamowy
Reklama zewnętrzna ma to do siebie, że działa 24 godziny na dobę, przez 7 dni w tygodniu. W wyniku tego powstaje stałe oddziaływanie na odbiorców. Nie ma możliwości, jak w przypadku innych mediów reklamowych, że zostanie wyłączona, zniknie w jednej chwili z pola widzenia. Dobra ekspozycja reklamy zewnętrznej, trafna lokalizacja to gwarancja, że niezliczone ilości odbiorców każdego dnia będą miały z nią kontakt. Codzienna styczność z reklamą zewnętrzną mimowolnie prowadzi do utrwalania zamieszczonego na niej komunikatu.
Możliwość dostosowania kampanii reklamowych do potrzeb
Każda firma, która decyduje się korzystać z reklamy zewnętrznej, może idealnie dostosować kampanie reklamowe do własnych potrzeb. Wybór odpowiedniej ilości nośników reklamowych, nasycenie reklamą rynku lokalnego lub krajowego, przygotowanie kampanii w określonych obszarach, miejscach, aby dotrzeć do konkretnego, z góry wybranego odbiorcy.
Konkretny przekaz reklamowy
Zaletą reklam zewnętrznych jest prosty, krótki przekaz, który „podany” w ciekawy sposób, może okazać się niezwykle skuteczny. Wystarczy niezwykle interesująca, zwracające uwagę grafika lub hasło reklamowe, które szybko zostanie zauważone i przyswojone przez odbiorców.
Neutralność reklamy zewnętrznej
Reklama zewnętrzna nie jest formą bezpośredniego kontaktu z odbiorcą. Ten rodzaj reklamy nie zmusza konsumentów do wchodzenia w interakcję. W żaden sposób nie ma mowy o nachalnych działaniach promocyjnych, które mogłyby odbiorców zmuszać do odrywania się od wykonywanych czynnościach.
Wady reklamy zewnętrznej
Negatywny wpływ na estetykę przestrzenni miejskiej
Wśród największych wad reklamy zewnętrznej wymienia się jej niekorzystny wpływ na estetykę miejskiej przestrzeni. Mowa tutaj o sytuacjach, kiedy to na niewielkiej przestrzeni znajduje się zbyt wiele nośników reklamy zewnętrznej, które wprowadzają chaos i „zmęczenie” odbiorców. Taka kumulacja nośników reklamowych prowadzi do „zabrudzenia” miejskiej przestrzeni, co równocześnie może skutkować negatywnym oddziaływaniem na odbiorcę. Miszmasz najróżniejszych komunikatów reklamowych spowoduje, że żaden z nich nie trafi do konsumentów, równocześnie może spowodować negatywne skutki, w postaci rezygnacji z danej marki, produktu czy usługi.
Skłonność do uszkodzeń
Kiepsko przygotowana od strony technicznej, reklama zewnętrzna może szybko ulec zniszczeniu. W wyniku tego, zamiast skutecznego komunikatu reklamowego, będzie działać negatywnie, co sprawi, że założenia kampanii nie zostaną zrealizowane. Więcej o zaletach i wadach reklamy zewnętrznej dowiesz się ze strony: https://www.znajdzreklame.pl